..o škodlivosti?
Tisková zpráva:
Brusel / Belgie, 9.října 2009 (ESA)

European Sunlight Association a.s.b.l
Aby mělo lidské tělo zajištěno dostatečné množství Vitamínu D, měla by se zejména v zimním období využívat solária.
Toto doporučení vyslovila výzkumná skupina vedená profesorem Johanem Moanem z univerzity v Oslu na základě studie která byla právě publikována v odborném časopise Photochemistry and Photobiology. „V zimních měsících hladina vitamínu D3 závažně klesá, protože sluneční světlo obsahuje příliš málo ultrafialového záření, které stimuluje produkci vitamínu D v lidské kůži. Pokud v tomto období využíváte solária,lze tomuto nedostaku zabránit a udržet si dostatečnou hladinu životně důležitého Vitamínu D.
„Solária nabízejí nejen kontrolovanou cestu k opálení, ale jejich používáním lze rovněž předejít nedostatku vitamínu D,“dodává ke komentáři Christina Lorenzová, předsedkyně ESA. Paní Lorenzová dále pokračuje: „V soláriu lze vypracovat individuální opalovací program,který vezme v ůvahu typ pleti uživatele, tip solária a dobu opalování tak, aby byla pleť chráněna před spálením, jemuž je třeba se vyhnout jak v soláriu,tak i na slunci.
Jak prokázaly celosvětové vědecké a lékařské studie, vitamín D má pozitivní vliv na zdraví buněk, kostí i orgánů, snižuje riziko vzniku rakoviny prsu, dělohy, plic, tlustého střeva, prostaty, působí proti autoimunitním a kožním onemocněním. UV záření vytváří v kůži 90% vitamínu D
Prevence rakoviny pomocí opalování
Nizozemí(Veldhoven) 23.září 2009 (SRF) – Pravidelné mírné opalování přispívá k ochraně před rakovinou prsu, rakoviny prostaty, rakoviny tlustého střeva,rakovinou konečníku,stejně jako před Non-Hodgkin-Lymfomem(jedna z forem lymfatických uzlin/žláz). K tomuto zjištění dospěl tým nizozemských vědců vedený Han van der Rheem ze skupiny hágských lékařských klinik „European Journal of Cancer Prevention“(Evropský časopis pro prevenci rakoviny).
Van der Rhee a jeho kolegové ve svém článku poukazují mimo jiné na to, že veřejné vnímání ůčinků opalování zaostává za současným stavem vědy.Tato práce opět znovu ukazuje, že opalování má pozitivní vliv na lidské zdraví. Potencionální rizika spojená s nadměrnou expozicí UV záření jsou veřejnosti dobře známa.
„Na druhou stranu zdravotně prospěšné aspekty mírného opalování na slunci nebo soláriích se ve veřejně dostupných informacích objevují příliš málo“, vysvětluje Ad Brand ze Sunlight Reasearch Forum(SRF)
Nizozemský výzkumný tým pro tuto studii systematicky revidoval a hodnotil aktuálně dostupná vědecká zjištění, která se věnují vzájemnému vztahu mezi opalováním a rakovinou vnitřních orgánů.
The Sunlight Reasearch Forum(SRF) je nezisková organizace se sídlem v Nizozemí.Jejich cílem je zpřístupňovat široké veřejnosti nové vědecké a lékařské znalosti o efektech UV záření na lidi.
Všiměte si prosím:
Kompletní články: van der Rhee, Han, Coeberg, Jan Willem, de Vries, Esther: Sluneční záření, vitamin D a ochrana před rakovinou: systematická recenze epidemiologických studií v evropském žurnálu pro prevenci rakoviny jsou ke stažení na internetových stránkách SRF:www.sunlightresearchforum.eu
Kontakt pro média:
Ad Brand
Sunlight Research Forum (SRF) Tel:+31 (0)651 358 180,info@sunlightresearchforum.eu